گرد آوری مقالات علمی و اجتماعی

اکثر مقالات این سایت گرد آوری از روزنامه های می باشند که با ذکر نام نویسنده همراه است. مقالات اینجانب در ستون روزانه موجود است.

گرد آوری مقالات علمی و اجتماعی

اکثر مقالات این سایت گرد آوری از روزنامه های می باشند که با ذکر نام نویسنده همراه است. مقالات اینجانب در ستون روزانه موجود است.

وظایف نویسندگان بسیجی در سطح جامعه

وظایف نویسندگان بسیجی در سطح جامعه

1 -جنگ یا دفاع مقدس

2 - مزایا و اعتبار های کسب شده در 8 سال دفاع مقدس

 3 - بررسی نحوه حفظ و یاد آوری خاطرات جنگ در کشور های دنیا و ایران

4 - نقش سینما ،  صدا و سیما و سایر رسانه ها در حفظ آثار 8 سال دفاع مقدس

5 - لزوم تأ سیس موزه ملی جنگ در کشور

6 - نقش آموزش و پرورش در  حفظ آثار 8 سال دفاع مقدس

7 - نقشه های استعمار و آمریکا در کمرنگ کردن هویت و ارزش های جنگ 8 ساله

8 - بررسی میزان موفقیت دشمن در برخورد  با مقوله ارزشهای اسلامی

9 - راه های مبارزه با هجوم تفکر غربی در کشور و نهادینه کردن ارزشهای اسلامی

10 - نقش بیسجیان اهل قلم در جامعه ای که درسایه  اعتبار 8 سال دفاع مقدس به این مرحله رسیده است

11 - نقش  بیسجیان اهل قلم  در آگاهی رساندن به جوانان در برخورد با معضلات ارزشی ،اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی ایجاد شده

به نام خدا

وظایف نویسندگان بسیجی در سطح جامعه

مقدمه :

جنگ ایران و عراق یکی از طولانی ترین وپیچیده ترین جنگ های جهان و منطقه بود و ما امروز بعد از گذشت سال ها در شرایطی قرارگرفته ایم که روز به روز اسرار جدید تری از آن آشکار می شود.حامد الجبوری که چهار سال اول جنگ وزیر امور خارجه عراق بود در مصاحبه با روز نامه الحیاه به نکته ای اشاره نمود که بسیار عجیب به نظر می رسد.« اولین گلوله در جنگ ایران و عراق توسط ملک حسین پادشاه اردن به سمت ایران شلیک شد.» جنگ ما بین ایران و عراق نبود. جنگ ایران در مقابل تمامی کشور های منطقه بود. جنگ اسلام و کفر بود .جنگ عدالت د ر مقابل بی عدالتی بود. امروز بعد از گذشت سالها کشور و شرکت هایی که به عراق تسلیحات شیمیایی داده بودند یکی بعد از دیگری آشکار شدند.

جنگ تحمیلی یا به عبارتی دفاع مقدس ، اگر چه تبعات زیانباری در توسعه و شکوفایی اقتصادی این مرز و بوم نهاد ، ولی از سویی باعث شد برخی استعداد های نهفته به منصه ظهور برسند .تقویت روحیه گذشت وایثار در جامعه ،رشد و افزایش روحیه دگر خواهی به جای خود خواهی ، تقویت روحیه جوانمردی و افزایش استقامت و بنیه مردمی ، به روز شدن توان نظامی کشور و افزایش توان دفاع نظامی و غیر نظامی کشور و بسیاری از
 توانمندی های دیگر که پرداختن به آنها خارج از این مقال می باشد.

اما سوای مضرات و محاسن جنگ آنچه که بیش از پیش ضروری مینماید ،حفظ ارزش ها و آثار دفاع مقدس مقدس باشد. این جنگ تجاوز به خاک سایر کشور ها نبود که بخواهیم آن را در غبار تاریخ مخفی کنیم.این جنگ دفاع از ناموس و مملکت بود . لحظه لحظه این جنگ افتخار و عظمت است.بنابر این حفظ یاد و آثار و خاطرات این جنگ واجب است.امید واریم با حفظ خاطرات 8 سال دفاع مقدس و یاد آوری آن دوران ،توانسته باشیم بخشی از دین خود را به شهدای این  جنگ ادا کرده باشیم .ان شاء الله

حفظ آثار و ارزش های جنگ در دنیا و ایران

امروزه در دنیا ، تمامی کشور هایی که به نوعی در گیر جنگ بوده اند،نمایشگاه ها و موزه های متعددی به چشم می خورد که به نحوی یاد آور خاطرات و دلاور یهای سربازانشان در طول جنگ می باشد.از آنجا که دلاور ی ها و از خود گذشتگی های سربازان یک مملکت جزو مفاخر ملی آن کشور ها به حساب می‌آیند،لذا دولت ها سعی می کنند به بهترین وجه ممکن این آثار را حفظ و به بزرگنمایی آنها بپردازند و آنها را در یاد و خاطر مردم علی الخصوص  جوانان  زنده و جاوید نگه دارند. حتی کشور هایی  که روحیه تهاجمی آنها زبانزد خاص و عام می باشد باز هم به نوعی به توجیه مسئله می پردازند و از برپایی و احداث موزه های جنگی دست بر نمی دارند.از جمله کشور آمریکا که چندی قبل هواپیمایی را که باعث بروز حوادث هیروشیما و ناکازاکی شد را در یک موزه جنگی به نمایش گذاشت و احساسات عمومی مردم جهان را خدشه دار نمود.

اما متا سفانه در کشور ما کار زیر بنایی و ریشه ای درباره حفظ آثار دفاع مقدس صورت نگرفت و صرفاً به انجام برخی امور سلیقه ای بسنده شد.

احداث موزه شهدای کشور و برپایی چند نمایشگاه آنهم فقط در هفته دفاع مقدس و به صورت موضعی و موقتی به هیچ عنوان توان باز گو کردن حقایق و دلاوری های رزمندگان دلیر نمی باشند.

وظیفه دولت ،نهاد ها در حفظ وترویج ارزشها

در این برهه از زمان که کشور آماج تهدید برخی  کشور های ریز و درشت اروپایی می باشد لزوم تأسیس  یک موزه ملی جنگ امری لازم الاجرا می باشد.موزه ملی جنگ باید بازگوکننده توانمندی های قبلی و فعلی جنگ باشد .موزه ملی جنگ می تواند سند حقایقی نا گفته از جنگ باشد.این موزه باید جزو اسناد و افتخارات کشور محسوب شود.متأسفانه به علت عدم اجرای کار های زیر بنایی در خصوص جنگ نسل جوان که در سایه همان رشادت و دلاوری ها امورات می گذرانند و در امنیت کامل زندگی می کنند ، به راحتی اصل و هویت جنگ را زیر سؤال می برد و آن را اشتباه محض می داند.سینمای دفاع مقدس نیز در این زمینه توفیق چندانی به دست نیاورد .این سینما به جز در چند مورد که به ساخت فیلم های جاودانه و ارزشی تبدیل شد در باقی فیلم ها و سریال ها نیروی های عراقی را افرادی کودن و
 ساده لوح معرفی می کند .کاش فیلمسازان ما نیروهای عراقی را باهوش و نیروهای ما را باهوش تر نشان می داد تا  نسل امروز  با پوز خند ما را متهم به جنگیدن با یک مشت عراقی خنگ و پخمه نکند.

نسل امروز چیزی از صدای شلیک توپ و تانک نمی داند. نسل جوان ما از نور منور ، زوزه خمپاره ، گرمای جنوب ،سرمای کردستان بی خبر است.او فقط از سینمای دفاع مقدس حاجی و سید را که وجه اشتراک اکثر فیلم های دفاع مقدس به خاطر سپرده است.کاش سینما گران ما که حربه ای بس مهم و استراتژیک در داشتند کمی بیشتر ابتکار عمل به خرج می دادند و در سایه حفظ اصول ارزشهای دینی و ملی به جنبه های فنی کار نیز اهمیت بیشتری
می دادند و سینمای دفاع مقدس را از یکرنگی و تشابه و حالت کلیشه ای بیرون می آوردند.

جوان امروز به طور کامل از کلمه جنگ و بسیج و جبهه گریزان است. دوری و برائت از جنگ و خشونت امری پسندیده و نیکوست . چرا که نوع بشر به طور ذاتی از خونریزی و جنگ نفرت دارد ولی دفاع از ارزشها و ناموس و وطن و دین و ایمان ومملکت امری علی حده
می باشد.جنگ 8 ساله ما با عراق جنگ دفاع از خوزستان بود.جنگ برای دفاع از تمامیت ارضی مملکتمان بود.جنگ برای دفاع از اصول و آرمان هاییی بود که بعد از 2500 سال سیطره پادشاهی به دست آمده بود.پس این جنگ یک افتخار ملی می باشد و شرکت کنندکان و حامیان جنگ اسناد ملی این افتخار عظیم می باشند.

پس علت بی توجهی نسل جوان ارزشها و افتخارات ملی چیست؟

چرا نسل جوان از جفیه و چادر و ریش و نماز روی گردان است؟چرا در جامعه امروزی مظاهر و وجهه مذهبی ضد ارزش و دارا بودن مظاهر غربی و فرنگی ارزش و نماد متمدن بودن محسوب می شوند؟

ریشه یابی این این قضییه کاری بس دشوار و کارشناسانه می باشد.بعد از پایان جنگ و پذیرش قطعنامه توسط ایران ،دولتمردان آمریکا که از حمله نظامی علیه ایران طرفی نبسته بودند،به یک سری مبارزات خاموش و زیر زمینی علیه ایران مبادرت نمودند.آنها از طرق مختلف سعی نمودند تا بر افکار نسل سوم تأثیر بگذارند و قدرت تصمیم گیری و تعقل اصولی را از آنها بگیرند.

اختصاص بودجه های چند میلیارد دلاری برای تهاجم فرهنگی ،تجهیز و توسعه شبکه های ماهواره ای برای پخش فیلم های ضد دین و مبتذل ، توزیع و تکثیر سی دی های گمراه کننده و ضد اخلاقی ،حمایت و جانبداری همه جانبه از از خوانندگان ،هنر پیشگان ،نخبگان و دانشمندان فراری و مخلف رژیم و چند صد ترفند ریز و درشت دیگر از برنامه های آمریکا و متحدانش برای به انزوا کشیدن نسل جوان در این مدت ده دوازده سال بوده است.طرح های فوق در کنار ناکارآمدی و سست ایمانی برخی مسؤولین دست به دست هم داد تا نسل جوان مسیر و تفکر اصولی خود را پیدا نکند و به پردازش و مطرح کردن سوالاتی موهوم از قبیل چرایی لزوم اعتقادات دینی ، ادامه جنگ ،داشتن حجاب و حتی نعوذ با . . . وجود خدا بپردازد.

در سایه این کج اندیشی ها و این تفکر مسموم ،نسل سوم به سمت و سوی آغا جری ها و سروش ها و کدیور ها کشیده شد.نسل 3 بدون هیچ دلیل و مدرک از تفکر غربی استقبال
می کند. نسل جدید موسیقی گروه بلک کتس را از تکنوازی جلال ذوالفنون بهتر می داند.آواز توهم زای خواننده دو جنسی ـ مایکل جاکسون ـ را از آواز دلنشین شجریان بیشتر
می پسندد.

امروزه پوشیدن لباس های جلف و بدن نما ،خوردن غذا های فرنگی ، داشتن موبایل با آهنگ موسیقی های لوس آنجلسی ،راندن سگ در خیابان ، بلند کردن ناخن های دست و پا و به طور کلی بر خلاف جریان آب شنا کردن نشانه های پیشرفت و تمدن و بالعکس داشتن کمی محاسن ،انداختن پیراهن روی شلوار ،بستن دکمه یقه ،شرکت در نماز جمعه و جماعت ،جرو بحث با راننده اتوبوس برای توقف و خواندن نماز در مسافرت های بین شهری ،داشتن چادر و رعایت حجاب نشانه عقب ماندگی و بی فرهنگی است.متأسفانه در این رهگذر صدا و سیمای جمهوری اسلامی که می بایست در رأس این نبرد فرهنگی پا به پای مسؤولین دلسوز حرکت می کرد ،از این مسؤولیت خواسته یا نا خواسته شانه کرد و به اصطلاح بسیجی ها به خاک ریز زد.

هر از گاهی فیلم هایی از پارتی های مختلط  هنر پیشگان  و فوتبالیست ها در سطح جامعه (به صورت سی دی ) پخش می شود که در آن زن و مرد نا محرم مثل کرم خاکی در هم
می لولند.هفته بعد همان کرم های خاکی با چهره های بزک کرده و موهایی که از آنها روغن می چکد در برنامه های پخش زنده ای نظیر مهتاب و،پنجره  و. . .  حضور به هم می رسانند و به سوالات کلیشه ای مجری در مورد دستپخت و آشپزی شان جواب می دهند و در خاتمه نیز از آنها به عنوان جوان نمونه و الگو یاد می شود.

وای بر نسل جوان ما کهشاد مهرعقیلی ها و  نیکبخت واحدی ها و محمد خانی ها الگوی آنها شوند. وقتی فیلم و سریال و سینمای ما مروج فرهنگ غربی و بی دینی است دیگر چه نیازی به اینتر نت و ماهواره داریم؟

وقتی مجری برنامه های قرآنی از ژل مو و. . . استفاده می کند ، دیگر چه نیازی به الگو برداری از فلان هنر پیشه غربی  می باشد؟

آقایان مسؤولین ،شما جواب مادر شهیدی که سه فرزندش را در جنگ خون علیه باطل فدا کرده است  چگونه می دهید که خون آنها ضامن بقای جمهوریت و اسلامیت این نظام است؟

کجای مملکت اسلامی سرخی مواد آرایشی از خون شهدا بیشتر نمایان تر است؟

در کدام مملکت اسلامی مسؤولین پلیس تهران قتل 29 کودک بیگناه را بر گردن عدم اطلاعات رسانی به موقع مردم می اندازند؟

در کدام مملکت اسلامی وزیر راه چند صد نفر را در حادثه نیشابور با حادثه زلزله بم یکی مقایسه می کند و هر دو را حادثه می نامد؟

در کجای مملکت اسلامی وقتی صحبت از مفاسد اقتصادی  کلان می شود ، پرونده شهرام جزایری را بیرون می آورند و پس از تکاندن خاکش آن را سر جایش می گذارند؟

در کدام مملکت اسلامی با وجود این همه متخصص ،کنترل فرودگاه امام (ره ) را به
 ترکیه ای های صهیونیست می دهند؟

نقش بیسجیان اهل قلم ونقش قلم  در گسترش وترویج ارزش های دینی ،ملی ،فرهنگی و اعتقادی

تمام اعتبار، آسایش مسؤولین ،امنیت داخلی کشور ،تکیه زدن برخی مسؤولین بر اریکه های سست دنیایی ،در سایه خون شهدا و 8 سال دفاع مقدس به دست آمده است. صاحبان اصلی این انقلاب و جنگ و این افتخار نیز مردم غیور و سرافراز ایران می باشند، بنابر این کوچکترین بی توجهی به این مردم مستوجب عقاب شدید الهی خواهد بود.

بیسجیان اهل قلم  نباید در قبال این سهل انگاری ها و اهمال ها ساکت بنشیند و باید به جای  کشیدن هر چه فریاد بر سرآمریکا، تمام فریادش را بر حامیان و طرفداران آمریکا در داخل کشور بکشد .چرا که آمریکا بدون حمایت اجانب داخلی هیچ غلطی نمی تواند بکند.به گفته حضرت امام قلم شهید پرور است .امروز قلم با ید عدالت پرور باشد.قلم باید ستاننده حق مظوم باشد.قلم باید دشمن آمریکا پرور باشد.قلم باید بسیجی پرور باشد.امروزه بی تفاوتی بیسجیان اهل قلم خیانت است.خیانت به خانواده معظم شهدا،خیانت به آرمانهای امام عزیز ،خیانت به اسلام و انقلاب و خون شهدا می باشد.بیسجیان اهل قلم امروزباید  چشم بینابی ملت باشد و از هر حرکت عمدی و غیر عمدی علیه نظام اسلامی نگذرد و با  شیوهای انسانی و عقلانی جلوی آن بایستد.

چرا که «مداد العلما افضل من دماء شهدا » را همگی شنیده و باور داریم.پس بر بیسجیان اهل قلم است که از این موقعیت طلایی استفاده کنند و جوانان را از  منجلابی که دشمن برای آنها تدارک دیده آگاه سازند و خدای ناکرده به دام آن گرفتار نگردند.

نتیجه گیری

بسیجی دارای توانمندی هایی است که در دنیا زبانزد است.عملیات ها و فعالیت های محیر العقولی که در 8 سال دفاع مقدس از آنها دیدیم ،دلیلی بر این مدعاست. فاکتور های متعددی در وجود بسیجی نهفته است که او را در رسیدن به اهداف بیش از پیش موفق می دارد.تخصص در کنار تعهد،ایمان در کنار اخلاص، پشتکار در کنار صبر ،فروتنی و تواضع در کنار قدرت و از همه مهمتر اعتقاد به داشتن کشوری آزاد و آباد .

بنابر این بسیجی در هر صحنه ای از فعالیت ها شرکت کند بی شک موفقیت او تضمین شده است.

اگر دولتمردان بخش هایی از کارهای اجرایی را علی الخصوص کار های فرهنگی را به دست بسیجیان بسپارند ،مطمئن باشند ،برد خواهند کرد.نمونه ای از توانمندی بسیجی ،هنر بسیجی شهید سید اهل قلم «حاج سید مرتضی آوینی» می باشد که توانایی های او بر هیچ کس پوشیده نیست. خوشبختانه تعداد زیادی از بسیجیان اهل قلم جوان و آگاه از خصوصیات جوانان  می باشند.اگر این جوانان اهل قلم  کمی بیشتر به فکر همسالان خود باشند و از آنها دوری نکنند بی شک می توانند تأثیری شگرف در روحیه و اعتقادات نسل جوان  بگذارد . چرا که سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

نسل جوان تشنه فرنگ و معارف سازگار با روحیات خویش می باشد.اگر کوتاهی از جانب متولیان نسل جوان بگیردچه بسا فرهنگ غربی که جذبه و رنگ و لعاب فراوانی هم دارد در تار و پود شخصیت جوانان جا خوش کند و برای تغییر تفکر نسل جوان مجبور به پرداختن بهایی گزاف شویم.بس بهتر با جلوی ضرر را از همین جا بگیریم و قدر این این لحظات را بدانیم و از هدر رفتن نیروی جوانی آنها جلو گیری کنیم .

نسل جوان بسیجی می تواند با برقراری یک تعامل دوستانه باجوانان مسیر فکری فکری آنها را تغییر دهد.نقش دوستان گاهی اوقات از نقش خانواده و جامعه نیز پررنگ تر و حساس تر می شود. توانایی ها و توانمندی های جوانان  در به کار گیری شیوه ها و روش های مختف آنها برای دلیلی بر این مدعاست .جوانان دارای خصوصیات مختلف می باشند وبرای حل معضلات ومشکلات موجود می توانند از روش های ابداعی  و از خلاقیت استفاده می کنند.
به کار گیری این قابلیت ها در جامعه نیز باعث می شود نسل جوان  مسیر درست تفکر را بیابدوراه را بر ورود افکار و تفکرات بیگانه ببندد.امید است به روزی برسیم که بسیجیان اهل قلم در کنار سایر مؤلفه های فرهنگی نقش عظیمی در شکوفا کردن باور و ارزشهای دینی ایفا کند.                به امید آن روز.

منبع و مآخذ:

1 تجارب شخص

2 ـ نشریه جانباز

3 سایت شهید آوینی    www.aviny.com

4 ماهنامه امید انقلاب (ویژه اولین نشست سراسری بسیجیان اهل قلم)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد