گرد آوری مقالات علمی و اجتماعی

اکثر مقالات این سایت گرد آوری از روزنامه های می باشند که با ذکر نام نویسنده همراه است. مقالات اینجانب در ستون روزانه موجود است.

گرد آوری مقالات علمی و اجتماعی

اکثر مقالات این سایت گرد آوری از روزنامه های می باشند که با ذکر نام نویسنده همراه است. مقالات اینجانب در ستون روزانه موجود است.

آزمون علمی جامع فرهنگیان

در سال های اخیر به دلایل مختلف شاهد کمرنگ شدن فعالیت های علمی معلمان ، عدم مطالعه مستمر و  استفاده از منابع جدید علمی توسط معلمان می باشیم. از سویی در فرم های ارزشیابی فرهنگیان ، اعطای گروه های ممتاز و انتخاب معلم نمونه به طور واضح میزان مهارت و سواد اطلاعاتی و علمی افراد سنجیده نمی شود و به طور ضمنی اطلاعات فرد ارزشیابی و امتیاز دهی می شوند. و اگر معلمی در جراید و نشریات و کنفرانس ها مقاله بدهد باسواد محسوب می گردد و گرنه به عنوان مثال در انتخاب معلم نمونه 117 امتیاز را از دست  می دهد و همچنین در سایر فرم های ارزشیابی نیز اطلاعات علمی در حال حاضر فرهنگیان لحاظ نمی شود و بعضا به معدل مدرک اکتفا می شود .
لذا پیشنهاد می شود همه ساله یک آزمون علمی جامع  بین فرهنگیان هر رشته به صورت مجزا در هر شهرستان برگزار شود .
(البته در اولین سال ها به صورت آزمایشی و اختیاری در برخی رشته ها برگزار شود و بعدا تعمیم داده شود) نفرات برتر به آزمون استانی و نفرات برتر استانی به آزمون کشوری اعزام شوند .
به نفرات برگزیده شهرستانی ، استانی و کشوری جوایز ویژه و چشمگیر اعطا شود و امتیاز این آزمون در ارزشیابی سالانه ، اعطای گروه های ممتاز ، انتخاب معلم نمونه ، آزمون اعزام به خارج  ، ارتقا شغلی و تعیین جای فرهنگیان لحاظ شود.
مزایا:
1 – باعث ایجاد انگیزه در فرهنگیان و به روز شدن اطلاعات فرهنگیان میشود.
2 – یک ملاک استاندارد و منطقی به بند های ارزشیابی سالانه ، اعطای گروه های ممتاز ، انتخاب معلم نمونه ، آزمون اعزام به خارج  و ارتقا شغلی افزوده می شود.
3 – باعث باز آموزی و بازنگری در اطلاعات و محفوظات فرهنگیان میشود.

دشواری طرح :
1. عدم استقبال فرهنگیانی که سالها از مطالعه دور بوده اند و مسلما در قبال این طرح جبهه خواهند گرفت.
2. تامین منابع مالی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد